Het St. Aloysius College gaat vanaf vandaag de ALC-app gebruiken voor de communicatie met ouders/verzorgers. Daarmee krijgen we één centraal communicatiekanaal voor ouders in de vorm van een mobiele app (iOS/Android), die kanalen als mail, WhatsApp, (nieuws)brieven en papieren/pdf-formulieren zal vervangen. Wat betekent dat concreet? 

In de app: 

• bekijkt u al het nieuws van de school; 
• ontvangt u acties, zoals formulieren en afspraakplanners die u in de app kunt invullen; 
• kunt u via berichten makkelijk vragen stellen aan de school en de mentor, en krijgt u met notificaties mededelingen binnen voor de klas of de jaarlaag van uw kind(eren); 
• bekijkt u de jaarkalender; 
• geeft u aan binnen welke tijdstippen u deze notificaties wel/niet wil ontvangen. 

Ingebruikname 

U krijgt een uitnodiging per mail, waarmee u op de ALC-app kunt inloggen. De mentor van uw kind(eren) zal de app dan ook in gebruik nemen. (Ouders zonder smartphone ontvangen automatisch mails van alle berichten en acties.) 

Met gebruik van de ALC-app willen we het contact tussen school en ouder versterken, door simpeler en effectiever met u te communiceren. We hopen wel dat u zich beseft dat de docenten/mentoren berichten niet altijd direct zullen beantwoorden. We streven ernaar om op de werkdag van de docent een reactie te geven op een door u gestuurd bericht. Omdat de uitnodiging helaas iets te snel is verzonden is de kalender bijvoorbeeld nog niet gevuld. Dit zal z.s.m. na de vakantie gedaan worden. Stap voor stap zal de app meer gebruikt gaan worden. Zo zal u in maart de uitnodiging voor de mentorgesprekken van 30 en 31 maart via de ALC-app ontvangen en kunt u zelf uw gesprekmoment kiezen. 

De uitnodiging niet ontvangen? Kijk dan voor de zekerheid ook in uw spambox.